Absolwentki SGGW wyróżnione w konkursie „Teraz Polska Promocja”
Olena Kulykovets otrzymała nagrodę specjalną ufundowaną przez Ministra Sportu i Turystyki, a Olga Sawicka została wyróżniona w tegorocznym konkursie „Teraz Polska Promocja” na najlepszą pracę magisterską dotyczącą promocji Polski. Obie są absolwentkami Wydziału Nauk Ekonomicznych, SGGW.
Uroczyste wręczenie nagród odbyło się 5.12.2013 na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Organizatorem siódmej edycji konkursu była Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych SA, Polska Organizacja Turystyczna oraz Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.
Patronat honorowy nad wydarzeniem objęli: Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Minister Spraw Zagranicznych, Minister Gospodarki, Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Minister Rozwoju Regionalnego, Minister Sportu i Turystyki, Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Instytut Adama Mickiewicza. Wśród partnerów byli: Fundacja PZU, NASK, Deutsche Bank SA oraz Europol GAZ SA, zaś partnerami honorowymi zostały warszawskie uczelnie: UW, PW, SGGW, SGH oraz WZ UW, WNE UW i INE PAN.
Tegoroczna edycja konkursu zebrała rekordową liczbę zgłoszeń – aż 124 prace magisterskie! . Ich tematyka dotyczyła głównie kwestii promocji turystycznej Polski, jej regionów, miast i produktów turystycznych, wizerunku Polski w świecie i instrumentów jego poprawy, dobrych praktyk w promocji Polski, atrakcyjności inwestycyjnej miejsc, innowacyjności gospodarki Polski na tle Unii Europejskiej oraz niekonwencjonalnych sposobów finansowania przedsiębiorstw z sektora MŚP.
O wysokim poziomie merytorycznym prac niech świadczy fakt, że wszystkie nagrody konkursowe zostały przyznane. Kapituła konkursu pod przewodnictwem prof. Alojzego Nowaka, prorektora UW, przyznała 3 nagrody główne ufundowane przez PAIiIZ, PARP i POT, 8 nagród specjalnych ufundowanych przez ministerstwa oraz IAM i Fundację PZU, a także przyznała 5 wyróżnień. Pula nagród wyniosła 50 tys. zł.
„Młodzi patrzą na szansę budowy atrakcyjnego, nowoczesnego wizerunku Polski o wiele bardziej pozytywnie niż pokolenie, które już jako dorosłe wchodziło w epokę wolnego rynku. Klucz do sukcesów w promocji Polski i jej dorobku to dobra edukacja. Inwestowanie w naukę to dosłownie inwestowanie w rozwój kraju” – w podsumowaniu VII edycji konkursu powiedział Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”.
Nagroda specjalna Ministra Sportu i Turystyki
Olena Kulykovets
Parki tematyczne i parki rozrywki – pułapki turystyczne czy nowe atrakcje w turystyce kulturowej
Promotor: dr inż. Katarzyna Gralak
Wydział Nauk Ekonomicznych, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Wyróżnienie
Olga Sawicka
Możliwości rozwoju slow turism na Warmii.
Promotor: dr Maciej Stawicki
Wydział Nauk Ekonomicznych, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie